STEM-освіта

STEM - це акронім, що означає наука (Science), технології(Technology), інженерію (Engineering) та математику (Mathematics). STEM освіта, також відома як науково-технічна освіта, є підходом до навчання, який акцентує на розвитку компетенцій в галузях науки, техніки, інженерії та математики. В наш час, в умовах розвитку новітніх технологій STEM-складова має велике значення для розвитку майбутніх професійних компетентностей людини та формування конкурентоспроможного фахівця

Освіта в STEM галузях включає в себе різноманітні підходи навчання, від початкової освіти до вищої освіти та професійного розвитку. Основна мета STEM освіти - розвиток наукового-технічного мислення, технічних умінь та навичок, інноваційної культури, що дозволяє учням розуміти світ навколо нас, розв'язувати складні завдання, створювати нові технології та вносити внесок у розвиток суспільства.

Одним з важливих аспектів STEM освіти є розвиток практичних навичок та робота з реальними проблемами. Це може включати проведення експериментів, досліджень, розробку проектів, програмування, робототехніку та іншу практичну діяльність, які допомагають учням застосовувати свої знання на практиці.

STEM підхід в освіті також стимулює критичне мислення, розвиває творчість та сприяє виробленню навичок розв'язування проблем. Вона відкриває здобувачам освіти можливості для кар'єрного зростання в різних галузях, таких як наука, техніка, інженерія, програмування, медицина та інші. STEM освіта є особливо важливою в сучасному світі, оскільки наука та технології швидко розвиваються, так в ПТУ №88, починаючи з 2018 р викладачі училища та здобувачі освіти активно приймають участь в засіданні лабораторії «STEM – освіта в дії»  в ході якої викладачі та учні ПТУ  № 88 разом з учнями Оленівської ЗОШ І-ІІІ ст. працювали спільно  над проектом «Діюча модель автодрому ПТУ №88“, в ході роботи був розроблений діючий макет автодрому ПТУ №88. Даний проект використовується у житті  групи та навчального закладу в цілому, його також можна використовувати на уроках ПДР, як додатковий засіб навчання, де можливо наочно показати на макеті можливі схеми руху транспортних засобів, а також як додаткову консультацію до екзамену з водіння. В 2019 -2021 наш навчальний заклад разом з Оленівською ЗОШ І-ІІІ ст. продовжив співпрацю та була почата робота над проектом “Інтерактивна LED-панель”. Так на заняттях гуртка “Юний технік” та в позаурочний час було спроектовано та створено світлодіодне інформаційне  табло на базі «розумних» світлодіодів, з можливістю дист. керування, здобувачі освіти з цікавістю працювали над проектом та розробили діючий виріб Led панелі на світлодіодних стрічках, який можна застосовувати в житті навчального закладу, та групи , на гурткових заняттях. 




В 2022-2023р. в ході роботи STEM-лабораторії здобувачі освіти вирішили розробити та модернізувати “Апарат точкового зварювання” В ході виконання проекту було розроблено апарат, економічно дешевший ніж запропоновані на ринку, але головним завданням проекту було: оволодіння учнями вміннями та навичками пошуку, обробки та систематизації інформації, що стосується тематики проекту, формування творчого мислення та здібностей учнів, уміння працювати в групі та вирішувати проблемні питання, тому що лише в поєднанні цих всіх компетенцій можна досягти бажаного результату. В рамках Всеукраїнського тижня професійної (професійно-технічної) освіти 24 травня 2023 року була проведена віртуальна стем-толока педагогічної лабораторії «STEM – освіта в дії». На заході відбувся захист-презентація спільних STEM-проєктів здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) та загальної середньої освіти області, де здобувачі освіти нашого училища прийняли активну участь презентувавши апарат та продемонтстрували наочно його в дії.


Також, продовжуючи роботу в напрямі STEM-освіти наш заклад з 2019 році активно співпрацює з НТУ “Дніпровська політехніка” та прийняв участь в обласному конкурсі з мехатроніки, де наші здобувачі освіти захопливо вчилися основам електротехніки та базових навичок програмування мехатронних систем промислової конвеєрної лінії.             На жаль, пандемія внесла свої корективи, але це не завадило закінчити навчання та продовжити приймати участь у конкурсі і вже в 2020 році команда в складі: Калюжний Кирил, Дубовик Ілля, Малий Ярослав під керівництвом викладача Філіпчука В.П здобули перемогу та отримали почесне III місце в обласному заліку серед здобувачів освіти профтеху та технікумів

Не зважаючи на тяжкі реалії сьогодення наш заклад продовжує застосовувати STEM-підхід у  навчанні, який викладачі активно  впроваджують на уроках теоретичної та практичної підготовки, відкриті гуртки відповідного спрямування, де здобувачі освіти можуть вільно, за підтримки та наставництва викладачів впроваджувати та втілювати свої творчі ідеї та задуми, а також популяризувати робітничі та інженерні професій, сприяти професійної орієнтації молоді, співпраці  з роботодавцями та популяризації професійної освіти, впровадження інноваційної діяльності.