ПТУ № 88 ВЗЯЛО УЧАСТЬ У VI МІЖНАРОДНОГО ФОРУМІ «ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ: У ФОКУСІ ТРАНСФОРМАЦІЙ»
25 листопада 2025 року Професійно-технічне училище № 88 взяло участь у VI Міжнародному форумі «Людський капітал: у фокусі трансформацій» — події, що об’єднала представників влади, бізнесу, освіти, експертні спільноти, громадські організації, профспілки та міжнародних партнерів.
Центральне питання форуму — як зробити людський капітал рушієм відновлення економіки України, а також які кроки допоможуть країні інтегруватися в європейський кваліфікаційний простір та побудувати сучасну систему кваліфікацій, орієнтовану на майбутнє.
Виставкові майданчики та міжнародні ініціативи. У межах форуму відбувся огляд виставкових майданчиків кваліфікаційних центрів: презентаційні відео, майстер-класи, демонстрація обладнання, показ процедур оцінювання. Свій досвід представили 9 кваліфікаційних центрів.
Окремо були презентовані NCP EQF & Europass & Euroguidance Ukraine та Eurodesk Ukraine. Вони проводили тематичні майстер-класи, консультації та демонстрували результати міжнародних проєктів, спрямованих на розвиток мобільності та визнання кваліфікацій у Європі.
Ключові сесії форуму. Програма була збудована навколо чотирьох стратегічних напрямів: «Україна в екосистемі навичок і зайнятості ЄС», «Освіта — потреба економіки та ринку праці», «Професійні кваліфікації у сферах національної безпеки і оборони», «Професійні кваліфікації в освіті». Кожна сесія відкривала новий вимір трансформацій, необхідних для розвитку людського потенціалу України.
Про що говорили? Головні акценти:
1. Професійні стандарти — основа системи
Обговорювали необхідність розроблення професійних стандартів для актуальних професій, зокрема тих, що відповідають вимогам ЄС.
Професійні стандарти, освітні стандарти та кваліфікаційні центри — це фундамент підготовки сучасних фахівців, який у кризові часи може забезпечити швидкий, якісний і прогнозований результат.
2. Практико-орієнтовані освітні програми
Підкреслили важливість формування освітніх програм, які містять реальні виробничі завдання, сучасні технології й тісну співпрацю з роботодавцями. Освіта повинна відповідати динаміці ринку праці та потребам економіки.
3. Портативність навичок — ключ до європейської інтеграції
Обговорили поняття портативності навичок — можливість визнавати кваліфікації у різних країнах Європи.Три ключові дії ЄС у цьому напрямі:
1. Підвищення мобільності та прозорості процесів визнання навичок.
2. Розширення та вдосконалення процедури визнання регульованих професій.
3. Створення спільних правил для взаємного визнання кваліфікацій.
4. Нові відносини між освітою та бізнесом
Особливо актуальною для профтехосвіти стала дискусія про новий баланс у взаємодії між закладами професійної освіти й роботодавцями.Бізнес має бути не лише споживачем послуг, а активним партнером і учасником наглядових рад.
Також обговорили нові можливості для здобувачів освіти: навчання за частковими професійними кваліфікаціями, або за повними кваліфікаціями. Держава формує стратегію, а ефективний мікроменеджмент переходить на рівень засновників і наглядових рад.
Головний висновок
Найкращий випускник — той, хто приходить на робоче місце готовим до роботи. Сьогодні важливо формувати в молоді бажання вчитися, розвиватися й бути конкурентними, адже державі потрібні результативні випускники та результативні працівники.
28.11.2025